CD
2015 100PROmotion
1. | Struny podzimu | Kalina / Belko |
2. | Překrásná muž | Kalina / Belko |
3. | Toilette love story | Kalina / Belko |
4. | Dvakrát třikrát | Kalina / Belko |
5. | Průvod | Kalina / Belko |
6. | Průhledná kočka | Kalina / Belko |
7. | Pět ráno | Kalina / Belko |
8. | Píseň proti plynatosti | Kalina / Belko |
9. | Jako tolikrát | Kalina / Belko |
10. | Vězení | Kalina / Belko |
11. | Knajpa | Kalina / Belko |
12. | Být sam | Kalina / Belko |
13. | Dvacet pět! | Kalina / Belko |
14. | Smí Honza ven? | Kalina / Belko |
LIDOVÉ NOVINY Tomáš S. Polívka
Skupin inspirovaných ska jsou u nás desítky, ale Sto zvířat jsou parta jedinečná. Vyděluje se hlavně kontrasty posmutněle vtipných, sarkasticky milých i poeticky hrubozrnných textů Tomáše Belka. A také osobitým zvukem, zahrnujícím řadu žánrových přesahů. Platí to i pro jubilejní, desáté album Ministerstvo mýho nitra, jehož vydání pěkně vyšlo na 25. výročí vzniku kapely. "Nic není ujetý tak jako realita", zpívá Sto zvířat v písni "Průvod". Kapela vlastně tímhle sloganem vystihla podstatu svojí tvorby. Dokáže udělat cirkus, kabinet kuriozit, kaskádu slovních hříček a ohňostroj potrhlostí i z těch nejběžnějších životních situací a myšlenek. Vykreslení reálií a pocitů přitom působí mimořádně plasticky. Výjevy popsané v písních "Pět ráno" a "Knajpa" doslova vidíte před očima. Pro texty Sto zvířat je typické, že se upřímně zasmějete a zároveň vám zatrne. Tentokrát Belko humorně nadhazuje ještě vážnější věci než dříve. "Píseň proti plynatosti" začíná jako bohapustá legrácka na účet "slev a akcí", ale pak vybafne nebezpečným "I když v nás Bůh už nevěří a místo něj nám zbylo lhaní, jsme tady s nohou ve dveřích...".
Na první poslech absurdní "Průhledná kočka" je zase zamyšlením nad pomíjivostí a "Jako tolikrát" nad dobrovolným zbabělým živořením a plýtváním darovaným časem: "Ne jestli po smrti bude život, spíš jestli je život před smrtí". A tak mrazivé vyjádření pocitu samoty jako v pointě zdánlivě jásavé skladby "Být sama", podtržené pěveckým výrazem Jany Jelínkové, se neslyší často. Dočkáme se ovšem i happyendů, třeba v příběhu panáčka a panenky v "Toilette Love Story".
Kouzlo Zvířat samozřejmě nespočívá jen v textech. Jinak by kapela nemohla se ctí hrát v USA, Francii, Německu či Švýcarsku, kde na ni netrsali určitě jen krajané. Rytmika je dávno příkladně sehraná a nevytratil se ani cit pro chytlavé melodie. Kapela zde navíc posílila o hosty dechovou sekci a zpestřila zvuk houslemi či akordeonem. Přestože slyšíme převážně odsýpající variantu zvířecího ska, nic stylově čistého nečekejte. Naštěstí! Kapela si vyzkoušela třeba zkombinovat jamajské rytmy a funky ve zmíněné písni "Průvod".
MUSICSERVER Ondřej Hricko
Novince Sto zvířat nechybí vtip, skočné melodie ani skvělé texty Tomáše Belka. Jako každé jiné jejich album má alespoň pár opravdových hitů, které zní na desce dobře, ale zejména naživo je to skutečná lahůdka. Hned úvodní otvírák "Struny podzimu" je po všech stránkách typickou skladbou kapely. Houpavý rytmus, melancholický text a úderný refrén je namíchán báječně. Tomáš Belko si se slovy hrát skutečně umí. Dokazuje to nejen v milé záchodové "Toilette love story", o zamilovaném panáčkovi ze záchodových dveří, ale i v úsměvné "Překrásná muž", ve které si muži a ženy své role prohodili: "Šla překrásná muž po ulici, za ní se divný žena vlek, tvář zjizvený po neštovicích, v očích ten žena krutá vztek". Naopak skladby "Dvakrát třikrát" či "Průhledná kočka" zdobí především skvěle napsané melodie Honzy Kaliny a taneční feeling, který nutí skákat a pařit. A i když je aktuální nahrávka oproti jiným deskám Sto zvířat trochu pomalejší, stejně je Ministerstvo mýho nitra od začátku až do konce neskutečně zábavná ska párty. Těch dvacet pět let na scéně začala kapela slavit bezpochyby úspěšně.
ROCK AND ALL Roman Jireš
Na jubilejním desátém albu si všechna zúčastněná "zvířata" dala záležet. Po odpočinkovém "Tlustém chlapečkovi se včelou v kalhotách", určeného spíše dětem, se kapela hned v první písni spolu s Čajkovským naladila na "Struny podzimu" a je jasné, že tentokrát se mají na co těšit dospělí. Pro album s texty Tomáše Belka a hudbou Honzy Kaliny je typická žánrová pestrost. Výletem do jiných, byť hudebnímu zvěřinci blízkých stylů, je vedle klasické muziky také swingující "Toilette Love Story!, trochu popové " Dvakrát třikrát", reggae s hostujícím Vincentem Richardsem "Pět ráno", trochu parodie na happy songy "Píseň proti plynatosti", samba "Jako tolikrát" nebo rock v úvodu "Dvacet pět!". Jistý posun od nevázané veselosti k blížícímu se stáří je znát v textech, ale nebojte se, pořád jsou to ta milá zvířátka včele s pracovitým Kalinou a nepřehlédnutelnou i nepřeslechnutelnou zpěvačkou Janou Jelínkovou. Ostatně to, že po úvodním Čajkovském patří poslední tóny na albu Madness a jejich "It Must Be Love" hovoří samo za sebe.
ROCK & POP Vladimír Savec Šťástka
Už dlouho mi čtyřicet minut neuteklo takhle rychle! Což jest neklamným důkazem toho, že desátá řadovka slovutných Sto zvířat je výborně stravitelná. Nekoná se žádné překvapení, Sto zvířat jsou stále perfektně naladěný orchestr, na nějž si už posluchači zvykli. Autor všech textů Tomáš Belko píše o životě svých vrstevníků s vlídným nadhledem. A pokud se pustí do vymýšlení nepravděpodobných příběhů, výsledek má vtip. Hudebně mě nejvíc dostalo "Pět ráno", čímž vzdávám hold nejen Jendovi Kalinovi, autorovi hudby a aranžérovi tohoto alba, ale vlastně všem zúčastněným muzikantům. A když to tak rychle uteklo, tak si dám ještě jednu rundu. A zase pěkně od jedničky do čtrnáctky!
INSTINKT Honza Dědek
Desáté album navrací Sto zvířat zpátky ke kořenům. Čtrnáctka písní nesoucích se na vlnách funky, latiny a dalších hudebních stylů je dárkem k pětadvacátému výročí kapely s důkazem, že tragikomika a cynismus nemusejí být vždy jen na škodu. Tenhle hořkosladký koktejl vypijete na ex!
TÝDEN.CZ Antonín Kocábek
Hořkosladkost, trocha bizarností a cynických úšklebků. Tomáš Belko ve svých textech opět dokáže odpozorovat a vytáhnout ze všednodennosti důležitá témata a zamontovat je do příběhů, které občas jakoby vypadly z Tarantinových filmů. "Nic není ujetý tak jako realita", ze skladby "Průvod" je slogan, který by mohl být mottem nejen celého alba, ale kapelové tvorby vůbec. V druhém plánu pak písně odrážejí pocity padesátníků ve stylu pořekadla "Mládí v háji a do důchodu daleko". Se ctí a leckde zábavně. Hudebně kapela opět dokazuje, že ačkoli základní linie ska je jasná, ani v nejmenším jí nedělají problém drobné výlety jinam, které pochopitelně skladby zpestřují a způsobují i to, že nelze mluvit o stagnaci. Hudbu si téměř výhradně vzal na starost frontman Honza Kalina, ale blýskl se i stálý host Filip Nebřenský. Propracovanost a instrumentální jistota ve spojení s temperamentem a optimistickým přístupem zúčastněných udržují kapelu ve hře.
Ano nejsou tu tak nadčasové skladby jako "Alice se dala na pití" nebo "Dáma s čápem", ale přesto se tu jistě pár zástupců do stálého repertoáru vyloupne. V předposlední skladbě kapela sarkasticky komentuje své výročí: "Víš jakou to dalo práci, vytvořit si rezignaci, kolik mě to stálo let, nechtít změnit svět?". Právě tady je k nové desce klíč. Pokud ten úhel pohledu přijmete, není těžké dospět k závěru, že i tentokrát zvířena obstála se ctí.
HUDEBNÍ KNIHOVNA.CZ Karel Souček
V pětadvaceti letech by měl být člověk plný elánu a energie. A také chuti objevovat nové cestičky i když zkušenosti nasbíral a tuší, v čem je dobrý. Jak by tomu ale mělo být s pětadvacetiletou kapelou? Sto zvířat sobě i svým fanouškům nadělilo k 25. narozeninám nové album Ministerstvo mýho nitra. A o síle, energii a elánu se nemá smysl příliš rozepisovat, protože těch mají Zvířata na rozdávání a mnohé služebně mladší kapely by jim mohly závidět. Strhující, dechy pohánějící a dech beroucí energii, tah na bránu a temperament, tak typické pro koncerty, se podařilo přenést i na desku. Navíc jejich další porci dodává množství hostujících muzikantů, mezi nimiž vedle vokalistek vyniká tenorsaxofonistka Markéta Smejkalová a multiinstrumentalista Filip Nebřenský. Sto zvířat ví, v čem jsou dobří. Tedy svižné, roztančené skáčko s chytrými texty. V souvislosti s Ministerstvem jsou ale důležité ony nové cestičky, kterými se kapela nebojí vydat. Hlavně díky tomu její muzika nestagnuje. A na novince se v tomto ohledu vypravila nejdál, kromě ska, reggae a rocku zavítala do vod funky, jazzu či latiny. Proto je Ministerstvo mýho nitra dosud nejpestřejším, nejpropracovanějším a nejbarevnějším albem Zvířat.
Ale vezměme to od začátku. Album odstartuje pohodové skáčko "Struny podzimu", kde se objevuje pro Tomáše Belka typický hořkosladký text: "V létě mám pocit, že budu žít věčně, na podzim, že nejvejš do zejtra". V další pohodové skladbě "Překrásná muž" pokračují hrátky s češtinou, přitom nejde o samoúčelnou slovní exhibici, text o obrácených rolích mužů a žen dává smysl a má i přesah. "Toilette Love Story" je hudebně i textově nápaditým songem o lásce s prvky jazzu, pomalejší ska s vynikajícím zpěvem Jany Jelínkové představuje "Dvakrát třikrát". V "Průvodu" Zvířata dokazují, že jim sluší i funky a moderní zvuk. Melodickou lahůdku se silnou atmosférou nabízí "Průhledná kočka". Stejně výrazná atmosféra zdobí "Pět ráno", jen snový rozměr je nahrazen temnějším, syrovějším. Co také čekat v pět ráno ve velkoměstě? A pod kotel přiloží i hostující Vincent Richards, prezentující jamajské reggae, výrazně se lišící od toho českého.
Příjemně, skvěle šlapající "Píseň proti plynatosti" přechází v posmutnělou latinu "Jako tolikrát". Následuje rytmicky i melodicky zajímavé "Vězení" s hodně chytlavým refrénem, což platí i pro lehkou, vzdušnou "Knajpu" s výraznými houslemi Vladimíra Pavlíčka. Píseeň "Být sama" potěší všechny muže a to nejen textem, ale i šansonovým zpěvem Jany Jelínkové. Lidi ve středním věku potěší svižný song "Dvacet pět!" a celé album uzavírá taneční záležitost "Smí Honza ven?".
Hudba Zvířat šlape jako dobře namazaný stroj a ani žánrové úkroky jim nedělají absolutně žádné problémy. Zpěv Honzy Kaliny se výborně dopleňuje s Janiným, což ještě podtrhuje řada doprovodných vokálů. Hravé Belkovy texty nemají daleko k poezii, nejsou prvoplánové, vyžadují soustředěnější poslechy, ale trefně hlavně v pocitech zachycují vztahy, touhy, sny a obavy. Tenhle narozeninový, krásně zabalený dárek si muzikanti i fanoušci prostě zaslouží.
ROCK & POP Milan Slezák
I na novinkovém albu se znovu potvrzuje, že desky kapely Sto Zvířat nejsou těmi, které na první poslech vzbudí bezbřehé nadšení, a než by si je člověk pustil třeba počtvrté, raději je odloží pod hromádku cédéček. Takové zacházení s tímto stříbrným kotoučkem rozhodně nehrozí. Sto zvířat se svým typickým soundem, nezaměnitelnými texty Tomáše Belka a v muzikantské i pěvecké formě vyrážejí opět na výlety do hájemství různých žánrů, aby se jich chopili tak nějak po svém a jejich vlivy přetavili do výsledného pestrého stylového mixu alba. Přes zmieňovanou pestrost nepůsobí deska nijak roztříštěně a nenarazíte zde na nic, co by nepatřičně či rušivě vyčnívalo mimo ostatní materiál. A postupem času se proposloucháte i k hitovkám , které si budete chtít poslechnout znovu a znovu. Samozřejmě každý vidí hit někde jinde, ale třeba hitovka Struny podzimu, krásně mírně potemnělá Pět ráno s toastingem hostujícího Vincenta Richardse, netuctově hudebně pojaté Vězení nebo závěrečný dvojblok Dvacet pět! a Smí Honza ven? jsou dostatečně silné na to, aby si vydobyly místo v koncertním playlistu. Ministerstvo, jako je to zvířecí, rozhodně svoje opodstatnění má.
STRUNY PODZIMU
Jan Kalina / Tomáš Belko
dvě holky s houslema na konečné zalejzaj právě do metra v létě mám pocit, že budu žít věčně na podzim, že nejvejš do zejtra s bolestí srdce, kloubů a svalů špinavým městem, kolem plakátů klasických hudebních festivalů jdu někam, kde není návratu z kanálů stoupá pára zatímco svět se mění k horšímu já dítě pražskýho jara mám kolem krku struny podzimu rozháním smutek šedým vínem do práce za tmy, z práce stejně tak před rozsvíceným Rudolfínem je černá kočka, sedmkrát přejetá ...
PŘEKRÁSNÁ MUŽ
Jan Kalina / Tomáš Belko
tohle je píseň z dob prastarých, kdy muži byly krásné a ženy drsní ... šla překrásná muž po ulici za ní se divný žena vlek tvář zjizvený po neštovicích v očích ten žena krutá vztek když muž míjela krásný kašna a přitom zářil světlo denní stala se čin odporná, strašná v tom chvíli došel k přepadení ten žena neví, co se hodí muže ani květinem neuhodíš ten žena neví, co se hodí „naval rod ženský nebo život" hrozil mu žena s kudlou otevřeným a táhla z něj česnek a pivo a smýkal mužem, jak umí jen ženy od toho chvíle, říct to můžem muž nadělal, ne nadělala si do gatí žena je ženou, muž občas mužem a nic jako dřív neplatí ...
TOILETTE LOVE STORY
Jan Kalina / Tomáš Belko
dívaj se na sebe on ale netuší jak to má udělat jak se k ní dostane chtěl by ji obejmout je v tom až po uši plastovej panáček ze dveří na pánech plastovej panáček ze dveří na pánech je za tou propastí přes chodbu naproti vší silou zabírá rukama nohama aby se odlepil celej se zapotil chce za svou panenkou ze dveří na dámách chce za svou panenkou ze dveří na dámách v mrazivý noci jsi moje svítání i když svět kolem nás ohavně zavání jsi moje světlo, chci se prát s osudem i když svět kolem nás zvedá nám žaludek pak se to povedlo utrh se ze dveří plazil se po dlažkách vsadil na náhodu a když ho někdo zved na chvíli uvěřil že ho dá k panence z dámskýho záchodu že ho dá k panence z dámskýho záchodu jenže ho bohužel do koše hodili už ani neplakal život ho naučil vtom někdo, bůh ví proč snad z nudy za chvíli hodil tu panenku do jeho náručí hodil tu panenku do jeho náručí
DVAKRÁT, TŘIKRÁT
Jan Kalina / Tomáš Belko
oranžovým městem jedu na rozbitým rotopedu z okapů se valí víno, půlnoc bude před hodinou skvrny, hudba, proudy světla, ta holka se ve mně spletla angoráci padaj z mraků, karneval jde do berňáku oranžovým městem jedu a mám pusu plnou jedu voní tráva, hoří keře, divnej pocit po nevěře medúzy a lidi tančí na střepech a pomerančích jsi jak dýka do barbíny, jako klavír plnej hlíny ministerstvo mýho nitra žijem jenom dvakrát třikrát už ví, co se stane zítra žijem jenom dvakrát třikrát tak se jenom nenech zviklat žijem jenom dvakrát třikrát oranžovým městem jedu na večeři lidojedů lední medvěd v letním kinu, místo pleti bublaninu plnej klobouk černejch vajec, most přes řeku jinotaje nezralej a zralej banán, moje ruce katamarán oranžovým městem jedu, na sajdkáře vezu dědu ptáci lítaj z přehrávače, socha z marmelády pláče pijavice na zdech domů, vrány jedou v autodromu co je? chceš říct, co mě žere? v kostele zní Miserere ...
PRŮVOD
Jan Kalina / Tomáš Belko
tohle je pochod mých nejbližších pochod, co rytmus má a švih první jdu já, krotitel starý s ukouslou rukou od lvice Karin pak dlouho nic a potom už siamská trojčata a želví muž skřet se závažím na pohlaví opičí dívka, co věčně se dáví pes s hlavou chlapce, vousatá dáma muž jehelníček a potom sama královna pouště se skleněnou kůží pán s hlavou v zadku, musí si užít jó, pohled na ně je čistá krása všechny ty zrůdy jsem totiž já sám a lidi házej láhvema celý město nás vítá každej ten průvod v sobě má nic není ujetý tak jako realita tohle je průvod ne ledajaký první jdu já a se mnou taky eunuch, co zpěvem zabíjí myši a ladič pijan, co houby slyší pak medvěd, co má holou kůži chlap z kaučuku, co neudrží moč, bohužel ani růži v ústech pak divné stvoření, vlhké a tlusté řádová sestra nože metající dívka, co láme tužky o sítnici pak ta, co má tři gigantická prsa přitom je až neskutečně úzkoprsá ...
PRŮHLEDNÁ KOČKA
Jan Kalina / Tomáš Belko
je vždycky se mnou má průhledná kočka prachu a špíny v misce se dočká holčička ze sna na klíně ji měla zas a zas vidím, jak zprůsvitněla tu noc já v tričku good boy kuchyní jsem plula a potom vidím, byla to fakt smůla špinavým sněhem vedla křivá stopa můj odraz v okně vesele už kopal jí hrob mňau, teď mňouká v rohu pokoje a není k utišení mňau, neví, jak strašně jedno je jestli něco je a nebo není potom to luplo a byla jak ze skla třásla se v koutě průhledná a lesklá a shora zazněl akord na varhany ne ona, to já lízala si rány to já
PĚT RÁNO
Jan Kalina / Tomáš Belko
když noční světla propíjí se k ránu a z řeky měsíc pít už přestal holky se trousej domů z flámů přírodní úkaz velkoměsta z taxíků, z metra, tramvají a smutku lodičky v ruce, rozmazaný stíny odrazům v řece je zle od žaludku na nebi kroužej vrány kocoviny je pět ráno, pět ráno je pět ráno, nevětráno holky jdou domů, z mejdanů a barů a z ložnic, kde se dvakrát nezdržely trochu se vyspat a pak tlustou čáru za vším co chtěly, no a to je celý zahraj mi veselou písničku co pomůže mi zapomenout kam jsem to došla a kdo jsem a jaký je mý jméno
PÍSEŇ PROTI PLYNATOSTI
Jan Kalina / Tomáš Belko
i když jsou zprávy jaký jsou a člověk rozenej idiot tohle je píseň se slevou která vám jistě přijde vhod i když je všude tolik zla a člověk žravá bestie tohle je píseň výhodná se kterou si to užiješ tohle je píseň bezbřehá laskavá za všech okolností a krásná včetně dépéhá též proti nadýmání a plynatosti i když v nás Bůh už nevěří a místo něj nám zbylo lhaní jsme tady s nohou ve dveřích jsme svěží, vtipní, nečekaní mezihra zdarma jako bonus a k tomu spousta dalších tónů a ten, kdo zatleská nejvíce stane se fanouškem měsíce
JAKO TOLIKRÁT
Filip Nebřenský / Tomáš Belko
ten inzerát jsi uviděla na lampě v parku „hledám hodnou ženu" to jsi šla zrovna do kostela zase se schylovalo na migrénu jako tolikrát, tolik, tolikrát a druhej den ses zamyslela „kdo to moh napsat a co to jen zkusit?" a pak sis řekla „co to děláš? chceš ve svým věku dělat psí kusy?" jako tolikrát, tolik, tolikrát a někdy míváš náladu všivou a myslet tě to přinutí ne jestli po smrti bude život spíš jestli je život před smrtí pak třetí den ses mrknout chtěla jestli si někdo odtrh‘ jeho číslo ale pak sis to rozmyslela chlapi jsou na nic, stejně by to kikslo jako tolikrát, tolik, tolikrát ten inzerát jsi uviděla na lampě v parku „hledám hodnou ženu" ale pak sis to rozmyslela chlapi jsou na nic, stejně by to kikslo jako tolikrát, tolik, tolik, tolik, tolikrát
VĚZENÍ
Jan Kalina / Tomáš Belko
na střechu vězení dosedlo hejno ptáků stíny zdí zvedaj se pomalu po patrech jak vodní hladina jdou barák po baráku a všechno pohltěj jako čas, žádněj spěch na dvoře vězení je studna černý vody a každej z trestanců tu vodu musí pít a pak má strašnou chuť skočit a do svobody proplavat ze všech sil, nebo se utopit tohle ti, přísahám bohu neřekne žádná učitelka když můžeš potlačit svoji touhu pak není dost velká každej z nás v sobě má tu studnu s temnou vodou a stíny na duši a černý svědomí a na svět nadává a pak až roky projdou dojde nám, že náš svět je stejnej jako my
KNAJPA
Jan Kalina / Tomáš Belko
budeš si muset umejt vlasy jak moc je tady zahulíno v takový knajpě takový krásy ne, radši nepij to víno štamgasti ztichli, vrchní kouká jinak tu bejvá pěkně živo v takový knajpě tak hezká holka ne, radši nepij to pivo miluju protiklady proto jsme vlastně tady ... nic nepij a nejez a nedejchej nic nejez a nepij a nedejchej doufám, že v tomhle panoptiku zjistíš, že ani já nejsem zlej kuchařka vzadu zase solí dvě porce vlastní beznaděje v takový knajpě a krásy tolik hlavně nic nepij a nejez
BÝT SAMA
Jan Kalina / Tomáš Belko
když se to vezme kolem a kolem je celkem příjemný zas být sama aspoň je prkýnko pořád dole můžeš si volat s kámoškama neřešíš na co večer se dívat v koupelně už nejsou mokrý stopy celej den můžeš odpočívat ráno se můžeš ginem opít čí jsi? a čí nejsi? nejsi ničí? co tě víc ničí? ve skříni je teď mnohem víc místa nemusíš tahat se o polštáře lednice je teď většinou čistá neva když ráno vypadáš staře je fuk když tričko na tobě visí a když je doma přetopeno nevíš, co jsou to kompromisy na zvonku máš jen svoje jméno je to tak lepší, je to fakt vykoupení no dobře ... já vím ... není ... není ...
DVACET PĚT!
Jan Kalina / Tomáš Belko
víš jakou to dalo práci vytvořit si rezignaci kolik mě to stálo let nechtít změnit svět? kolik je to dýmu v plicích snů co skončej na ulici co se musí udělat než to můžeš vzdát? klidně košem na odpadky židlí, která leští zadky skartovačem tajnejch spisů dopisama bez podpisu stromem, kterej vítr zlomil pacientem v bezvědomí čímkoli bych byla radši než být o dvacet pět let mladší kolik musíš projít chodeb než jenom tak mimochodem sama v sobě zabloudíš jak pokusná myš? jaký s tebou bydlej cvoci než získáš ten známej pocit prázdnoty, kdy netušíš proč a s kým to spíš? a někdy mívám chuť nahlas křičet: „nevěřte nikomu pod čtyřicet!"
SMÍ HONZA VEN?
Jan Kalina / Tomáš Belko
dobrý den, smí Honza ven? zmije leze rukávem ve tři ráno u dveří vrátím ho i s večeří na chodbě se nesmí spát, propít starý sny a plat holky vědí, co jsi zač: žádnej debil, žádnej pláč hraj to nahlas, mlč a hraj „no woman, no cry" hraj to nahlas, mlč a hraj „no woman, no cry ..." a máme tu flotilu sexuálních loudilů holky totiž udělaj hodně věcí než se vdaj kámo puč mi na tágo, nebo aspoň cigáro co se tváříš, žádnej stres, mladá kočka, starej pes Kristi dělá v Kauflandu, jenže myslí na Standu Denisa se nelísá, Monika prej podniká hrej to nahlas, mlč a hrej „oh, it‘s such a perfect day" hrej to nahlas, mlč a hrej „oh, it‘s such a perfect day ..." co všechno jsme zažili za domácí násilí za útěky do noci, za zoufalství rostoucí víno, kafe, cigára, o jiný se nestarám hlavně radši zadrž dech, když přebíháš po autech stal se ze mě, no a ne, orangutan vycpanej moh by sem tvůj fotr bejt, jen nejsem tak pitomej a mám, víš co, pokoru v nebytovým prostoru dobrý den smí Honza ven? zmije leze rukávem střízlivost je divnej stav, vrátím ho včas bez obav „it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love it must be love, love, love