1. | Nechutná čivava Kalina | Kalina / Belko |
2. | Potkala vrána pelikána | Kalina / Belko |
3. | Lamy a větrolamy | Kalina / Belko |
4. | Loreta | Kalina / Belko |
5. | Mezery | Kalina / Belko |
6. | Tlustej chlapeček | Kalina / Belko |
7. | Ouzko | Kalina / Belko |
8. | Uklízečky | Kalina / Belko |
9. | Hacienda | Kalina / Belko |
10. | Před ložkami | Kalina / Belko |
11. | Husokachny | Kalina / Belko |
12. | Fakíři | Kalina / Belko |
13. | Příběh opravdového mlže | Kalina / Belko |
14. | Ukolébavka | Kalina / Belko |
15. | Sušená švestka | Kalina / Belko |
16. | Chytrák | Kalina / Belko |
Producent: strejda Jan Kalina
Koproducenti: strejdové Milan Cimfe a Filip Nebřenský
Zvukoví mistři: strejdové Pája Bohaty´ a Milan Cimfe v Sono Recording Studios, květen–srpen 2013
Mix: strejda Milan Cimfe v Sono Recording Studios, září 2013
Mastering: strejda Pavel Karlík v Sono Recording Studios, září 2013
Vy´konní producenti: strejdové Jan Kalina a Šimon Kotek
Kresby: strejda Jan Kalina
Design: strejda Jan Buriánek
STO ZVÍŘAT:
teta Jana Jelínková - sólo zpěv (2, 4, 5, 8, 11, 12, 14–16), vokály (9, 16)
strejda Jan Kalina - sólo zpěv (1, 3, 6–9, 11–13, 15, 16), vokály (4, 12, 15), perkuse, tleskání
strejda Jan Šobr - elektrická kytara, akustická kytara (8, 12, 13), basová kytara (11), tleskání
strejda Petr Hostinsky´ - klávesy, hammondky, klavír, vokály (3, 4, 8, 9, 13, 16)
onkel Wilco Versteeg - baskytara, tleskání, vokály (12)
strejda Miki Nop - bicí, perkuse, vokály (4, 8, 12, 13, 15), tleskání
strejda Tomáš Belko - tenorsaxofon (5, 6), recitace (10), zpěv (11), vokály (8, 13)
strejda Pavel Herzog - trubka (1–3, 5, 6, 12, 14–16), polnice (13), vokály (8, 13)
strejda Martin Líska - trombon (1–3, 5, 6, 12, 14–16), vokály (4, 8, 13)
strejda Jiří Hanzlík - barytonsaxofon (1, 2, 5, 6, 8, 12, 15), altsaxofon (5), klarinet (14), vokály (13)
HOSTÉ:
Janka Jelínková - sólo zpěv (2, 8), recitace (12)
strejda Filip Nebřensky´ - altklarinet (11, 12), sopraninová (3), altová (2, 11), tenorová (12) zobcová flétna,
PVC flétna (12), příčná flétna (12, 15), tenorsaxofon (2, 5, 6), chalumeau (3), vokály (2–4, 7–9, 11–13, 15, 16)
teta Markéta Smejkalová - altsaxofon (2, 15)
strejda Marek Filla - tuba (3, 5, 14)
teta Alena Průchová - vokály (1–4, 7, 9, 11, 12, 14, 16)
teta Kateřina Augustinová - vokály (1, 3, 4, 7, 11, 14, 16)
teta Zuzana Ďurdinová - vokály (2, 9, 12)
strejda Tomáš Reindl - tabla (12)
strejda Milan Cimfe – vokály (2), šaman (2)
strejda Šimon Kotek – vokály (13)
Dechy aranžovali strejdové Jan Kalina, Filip Nebřensky´ a Martin Líska
PATRONI PÍSNÍ:
František Kop (brčko v limonádě – Nechutná čivava), Luděk Vrána a Robert Pelikán (tamburína – Potkala vrána pelikána), Marek Eben (dešťová hůl – Lamy a větrolamy), Vosto5 (luskání – Loreta), Bára Poláková (tleskání – Mezery), Prof. MUDr. Milan Hora, Ph.D., MBA (ladění přístroje – Tlustej chlapeček), Robert Kodym (balónek – Ouzko), Jaruška Bezecná (křik a kopnutí do kýblu – Uklízečky), Ondřej Pala (údery – Hacienda), Radim Hladík (tenisová raketa – Husokachny), Jaroslav Svěcený (ramínko – Fakíři), Jiří Macháček (pochod – Příběh opravdového mlže), Jaroslav Uhlíř (triangl – Ukolébavka), rodina Švestkova (vokály – Sušená švestka), David Černý (guíro – Chytrák)
Hudba: strejda Jan Kalina
Texty: strejda Tomáš Belko
Sto zvířat děkuje všem svým 18 malým a velkým dětem:
Davidovi, Sebastiánovi, Matoušovi N., Sofii, Šimonovi, Matějovi B., Jance J., Emě, Rozálii, Natálii, Naomi V.,Tomášovi L., Báře, Matějovi H., Kláře H., Štěpánovi, Adéle a Báře K., za to že je máme a za to, že posloužily jako inspirace pro vznik tohoto alba, dále všem svým manželkám, rodičům, přítelkyním a přátelům, zejména pak Šimonovi Kotkovi, Márovi Lakomému, Honzovi Buriánkovi, Kárlu Švábovi, Honzinovi Vaňkovi, Michalu Linhartovi, Milanovi Cimfemu, Pájovi Bohatému, Karol Kalandrové, Pavlovi Karlíkovi, Luďkovi a Báře Vránovy´m, Richardu Němcovi, Ivanu Prokopovi, Chorchemu Žujičovi a dalším...
Speciální dík patří patronům písní.
STO ZVÍŘAT A JEDNA VČELA
LIDOVÉ NOVINY Tomáš. S. Polívka
Sto zvířat, jedna z nejneposednějších českých kapel na nové desce Tlustej chlapeček se včelou v kalhotách slibuje, že ve vašem dítěti probudí zvíře. Tedy pokud se už dávno neprobudilo samo. Rodičům pak pomůže uniknout protivné "dědkovské" zapšklosti. Deváté řadové album Sto zvířat je v tom nejlepším smyslu slova infantilní. Spolehlivě baví drobotinu (autor to má testováno a ověřeno). Nejde ovšem o sbírku ryze dětských písní, zalíbení v ní najdou i hraví dospělí.
Vtipnost textů bývá u Sta zvířat pravidlem. Tentokrát se ovšem podařilo shromáždit přímo bonboniéru nápadů. Někdy jde o humor opravdu dětsky odzbrojující. Verše " proč jsou tak scvrklé tibetské lamy, to že jim od větru osychaj tlamy" zřejmě opravdu pocházejí z nalezeného kufříku plného textů z dětství, který našel textař a saxofonista Tomáš Belko na půdě rodného domu. Další kusy jsou vyloženě dospělé. Pointu Ukolébavky, výtečně pěvecky i herecky podané Janou Jelínkovou, okamžitě hluboce ocení každý, kdo aspoň jednou uspával děcko. Nad osudovostí některých hravě podaných pravd může i zatrnout. Do živého tnou Husokachny, které pod záminkou hry se složenými slovy netematizují nic menšího než xenofobii. Album nepostrádá ani zábavnost hudební. Sto zvířat v čele s komponistou, perkusistou a zpěvákem Janem Kalinou se neomezovalo jen na ska, styl s kapelou nejčastěji spojovaný. Zvířata nehrála nikdy "čistý" žánr, jenže tentokrát se rozmáchla mimořádně doširoka. Od doowopové Lorety přes pochod Příběh opravdového mlže až k pseudoorientálním Fakírům. Přitom zůstal zachován typický "zvukový rukopis" Sta zvířat včetně chytlavé, leč nevlezlé melodičnosti.
Album věnovali členové kapely svým "18 malým a velkým dětem". Když se odváží kazit svoje potomky samotní tvůrci, projdou vtipné písně i rodičovskou cenzurou posluchačů Sto zvířat.
TLUSTEJ CHLAPEČEK SE VČELOU V KALHOTÁCH UČÍ DĚTI ZDRAVÉMU CYNISMU
MF DNES Jan Vedral
Fanoušky přední tuzemské ska kapely Sto zvířat může nové album na první pohled překvapit. Jmenuje se Tlustej chlapeček se včelou v kalhotách a hlavní tvůrčí dvojice kapely, kterou tvoří zpěvák Jan Kalina a textař a saxofonista Tomáš Belko, ho pojala jako desku pro děti. Už od úvodního songu Nechutná čivava je zřejmé, že výsledek nebude nic pro upejpavé stydlíny, ale spíš pro grázlíky a drzouny, kterým nevadí zpívání o sněhulácích z nudlí a ušního mazu, případně variace na slušné významy slova "vole" v následující ptačí ódě Potkala vrána pelikána. Ani v tvorbě pro nejmenší se totiž Tomáš Belko, který po právu patří k předním tuzemským textařům, nevzdal svého cynického pohledu na život. Texty na desce sice znevažuje líbezný svět hodných tetiček se sklony k šišlání, ale dokáže pobavit i starší posluchače, kteří mají poetiku a pointy kapely Sto zvířat rádi. Některé písničky mohou být pro nejmenší trochu překombinované, ale v těch případech to kapela dohání důrazem na silné melodie a aranže, které ještě podtrhuje skvělý sound desky. Z nabídky současné tvorby pro děti patří Sto zvířat - ve všech smyslech toho slova - k tomu nejkrutějšímu.
STO ZVÍŘAT: TLUSTEJ CHLAPEČEK SE VČELOU V KALHOTÁCH
ROCKPOP Milan Slezák
Sto zvířat o novém materiálu tvrdí, že je vlastně pro děti, ale bát se toho rozhodně nemusíte. kapela si stále uchovává jasný zvukový rukopis a hravost jak v muzice, tak v textech Tomáše Belka. Je to vlastně už trocho samozřejmostí a to i přesto, že se vydala po cestičkách různých žánrů. Dočkáte se tak třeba "zvířecího" rockabilly, swingu, ethna, reggae, ska a dalších. Přesto že se jedná o písně lehce netypické, dá se celkem předpokládat, že některé kousky se mohou směle objevit a usadit v běžném koncertním repertoáru souboru. Nebude to asi milá kraťoučká hříčka Ouzko ani recitovaná Před ložkami, která jenom potvrzuje pozici Tomáše Belka coby zdatného slovního žongléra a nejspíš ani pochodová Příběh opravdového mlže. Ovšem tyto "odbočky" zase přispívají k pestrosti a různorodosti desky. Ustálená fráze, že si každý může najít to svoje, platí pro toto album jako pro málokteré jiné.
STO ZVÍŘAT: TLUSTEJ CHLAPEČEK SE VČELOU V KALHOTÁCH
GLANC Veronika Koloušková
Zvířecí tlupa vydala báječnou desku pro otrkaná dítka (i dospělé!), která si při veselých písničkách s lahůdkovými texty nejen báječně zakřepčí, ale dozví se, že "vole" není sprosté slovo, po čem se místo pšouků tiše zvoní nebo jak se stát opravdovým mlžem.
STO ZVÍŘAT NATOČILI SVÉ NEJDOSPĚLEJŠÍ ALBUM. PRO DĚTI
IREPORT Martina Černá
Nejvýraznější maják na tuzemské ska scéně se začátkem prosince vytasil s další deskou. Tlustej chlapeček se včelou v kalhotách nese označení "vhodné pro děti" a Sto zvířat se tak definitivně stávají rodinnou kapelou. U téhle partičky byla hravost slyšet i vidět vždycky. Generačně nevyhranění se teď rozhodli zaměřit i na ty potencionálně nejmladší posluchače. Ačkoliv by deska mohla být specifickou encyklopedií přípravy na život pro nejmenší, pořád je to z dílny Sto zvířat. Tedy textově řízné, hudebně svěží a značně hravé. A především, to nejdospělejší, co kdy natočili! Skočná partička poskládala leporelo z hravosti. Okrajově vyšlápla i do jiných žánrových cestiček. Vedle očekávatelných reggae rytmů jejich kolekce přesahuje i do tónů swingu, ethna nebo latiny. Nebojí se ani a capella songů či až pochodových melodií. Hudební pestrost v 15 kouscích je obohacená recitovanou rýmovačkou, která nabízenou širokou paletu efektivně doplňuje. Pojítkem celé desky se pak stává pro kapelu typické výrazné frázování.
Vedle živých aranží je to hlavně textová stránka, která na celém albu dokáže tak pobavit. Specifická poetika dvorního textaře a tenorsaxofonisty Tomáše Belka dostává s dětským pozadím speciálně sarkastický a vtipný nádech. Hra se slovy, místy vypravěčská nit i střídání vokálů nutí text s napnutím vnímat, zachytávat propašované odkazy a občas se i pousmát. Často lehce bizarní spojení skutečně místy navrací do dětství a nechávají vybavit vzpomínky na základní školu.
Spojení textů s bohatou hudební aranží potvrzuje dojem, jakým Sto zvířat působí. Jejich muzika je bezesporu hodně baví, z desky to je cítit v každém tónu.
TLUSTEJ CHLAPEČEK OKOUZLÍ DĚTI I JEJICH RODIČE
HUDEBNÍ KNIHOVNA Karel Souček
Novinka desetičlenné partičky Sto zvířat je stejně rozpustilá, hravá, invenční a stylově pestrá jako celá dosavadní tvorba kapely, která se už dávno nevěnuje pouze ska. Děti se tak nenásilnou formou mohou seznámit i s hudebními styly, které běžně v rádiu neslyší. Mimo jiné s reggae, world music, latinou, rockabilly i swingem. Poetiku a vyznění desky naznačuje již úvodní Nechutná čivava s tradičně chytlavým rytmem, nápaditými aranžemi, výraznou melodií a opravdu vtipným textem. Pravda, trochu hnusným (nudle, ušní maz, lupy), ale kdo takové strejdy neznal... Potkala vrána pelikána je velkým pěveckým sólem Jany Jelínkové, kterou chválím kudy chodím a její dcery. Lamy a větrolamy zdobí pohodový rytmus a skvostná, flétnou provoněná melodie. V Loretě opouští skupina ska a míří ke spirituálu a navíc dokazuje, že i o prdění se dá zpívat poeticky.
Stylová pestrost je typická pro celé album a Chlapeček je zřejmě nejbarevnější deskou Sto zvířat. Nechybí zde vojenský pochod (Příběh opravdového mlže), etnická hudba (Fakíři), melodické ska lahůdky (Uklízečky, Sušená švestka), kombinace rockabilly s country (Hacienda), popová balada (Ouzko) nebo pohodové reggae (Chytrák). A v Ukolébavce dostane prostor balada, dechovka i rock, vždy v závislosti na stavu usínajícího dítěte.
Hudba Jana Kaliny je nápaditě propracovaná a hravá, působí velice lehce, vzdušně a přirozeně. Navíc si kapela dala záležet na začátcích každé ze 16 skladeb, vždy ji otevírá nějaký zajímavý hudební motiv, recitace, výkřik, vtípek. Kalina se rozhodně dětem nepodbízí, jeho melodie si s chutí poslechnou i dospělí.
K dětským posluchačům promlouvají spíše Belkovy texty. Jsou hravé a invenční, posluchače zavedou nejen do světa zvířat, ale i mezi různé strýčky a tetičky, uklízečky, sedláky, tlusté chlapečky nebo děti fakírů. Tomáš Belko opět prokázal svůj cit pro jazyk, tvůrčím způsobem si hraje se slovy, klidně upraví rozpočítadlo či dětskou říkanku. A stejně jako Kalina bere děti jako rovnocenné partnery.
NEJEN O ZVÍŘÁTKÁCH ROCKPOP Ondřej Fencl Pouhý rok po albovém zářezu Hraju na klavír v bordelu přišla neúnavná zvířecí smečka s další, netradiční deskou. CD Tlustej chlapeček se včelou v kalhotách je tak trochu pro děti, tak trochu pro rodiče, ale vlastně spíš pro všechny. Pestré jak podzimní stráně, hýřící nápady, vtipné...tak jako jeho tvůrci.
NECHUTNÁ ČIVAVA
zas máme bílo u chalupy ne, že by byla zima to strejda Tomáš má zase lupy že nevíme co s nima taky má hrozně málo vousů to by jsi chlapče zíral a svoje dlouhý chlupy z nosu ty nosí místo kníra tohle je píseň nechutná (3×) že po ní lidem nechutná (3×) zpívej ji, když chceš porci něčí zpívej ji, holky při ní ječí jeden by nad tím strejdou plakal a navíc kdyby tušil že už má doma sněhuláka z nudlí a mazu z uší... při jídle rád se šťourá v nose a nehtem mezi zuby a často mlaská tak, že soused zvoní a je pak hrubý netrap se strejdo, máme radu jak i ty můžeš být krásný: když někdo přijde, drž se vzadu a až se setmí, tak zhasni (3×), čivava
POTKALA VRÁNA PELIKÁNA
potkala vrána pelikána popak to máte, propánajána? vy máte vole pod zobákem pelikán na to: vole? A jaké! no teda vole, to je síla! to já bych vole ocenila nebo má vole i svá proti? pelikán na to jen hlavou kroutil vole je součást trávicího traktu ptáků vole je super, když si chceš dát do zobáku přesto to slovo říkej jen šeptem proč? Na to se mě vole neptej dvě krávy poblíž slyšely to ta první řekla: je mi líto hovado, támhle ti dva ptáci ty krávo mluví jak puberťáci lepší vole než hejno vran má jeden jediný pelikán...
LAMY A VĚTROLAMY
proč jsou tak scvrklé tibetské lamy to že jim od větru osychaj tlamy snad by to spravily větrolamy které by vysadili jejich známí však v klubu přátel lamích tlam jsem zatím ještě sám (2×) proč jsou tak scvrklé postarší dámy je to tím, že už jsou tak dlouho s námi to pak jsou k ničemu větrolamy které by vysadili jejich známí však v klubu přátel starých dam já pořád místa mám (2×) čas jako splašená lama letí naštěstí stáří nepřepadá děti a městem nechodí scvrklí školáci šedivá miminka, plešatí prvňáci proč jsou tak scvrklé tibetské lamy je to tím, že už jsou tak dlouho s námi snad by to spravily větrolamy které by vysadili jejich známí však v klubu přátel starých tlam jsem zatím ještě sám a pořád místa mám
LORETA
zvuk zvonu z jedné staré věže padal jak hruška rovnou dolů na hlavu chodce? ale kdeže spad oknem přímo do kastrolu s hrachovou kaší, žbluňk a ticho ten zvuk se v kaši rozpustil a děti si pak hladí břicho a skoro každý, kdo tam byl ať o kluka šlo nebo holku řeknu to hned v té další větě: pak tiše zvonil místo pšouků znělo to jako na Loretě prding dong prding dong prding dong zvuk zvonů často padá z věží a tak chci jenom připodotknout bez hrachu ten zvuk vyzní stěží tak nechte otevřené okno (3×)
MEZERY
mezera mezi zubama i když to je trochu blbý potkala jednou v sámošce mezeru mezi zuby ta "mezi zuby" závidí té druhé, jak je rovná ta "mezi zubama" procedí jenže jsem nespisovná spisovná, která z vás to je? já rozdíl nevidím ani říká jim třetí mezera mezera ve vzdělání všichni máme mezery krasavci i příšery modelky i popeláři špunti i ti velmi staří někdy nám kazí večery a někdy zase nekazí mezery, to je mizérie rozhodně nikomu neschází mezery nikomu neschází nikomu neschází
TLUSTEJ CHLAPEČEK
tlustej chlapeček se včelou v kalhotách běží ulicí svýho života tlustej chlapeček trochu v tom lítá jakpak ho ostatní rozpočítaj? (jakpak sám sebe rozpočítá?) (jakpak ho život rozpočítá?) elce pelce ztvrdlý nudle ententýky prdlajs tůdle ábr fábr černý slzy enyky benyky parchanti drzí elce pelce katakomby ententýky samý zombie ábr fábr ostnatý dráty enyky benyky co ti je svatý ryje ryje černý prase do asfaltu a už zase vyrylo tvou lebku z dětství všichni z toho byli nesví klubko hadů na tvým klíně jenom tchoř a tchán a tchýně začínají v Česku na tch tenhle fakt tě totiž nadchl jedna dva tři víš kam patříš? čtyři pět tak to ses splet sedm osm do chaosu devět deset už tě nese á, bé, cé, dé, nevíš předem é, ef, gé, há, kam se belháš chá, í, jé, ká, čas je řeka el, em, en, ó, máš jen jméno (3×)
OUZKO
teď mi je těžko a ouzko snědl jsem plesnivou housko...
UKLÍZEČKY
prohlížely se dvě uklízečky že měly na tvářích divné tečky a vedle teček také rýhy vzaly si na to chytré knihy v knihách pak našly ty uklízečky co jsou ty podivné tmavé tečky a copak můžou být ty rýhy rýhy jsou vrásky, tečky pihy! uklízej, uklízej, všeho nech uklízej jako lev, jako kat kdo nechce uklízet není Čech uklízej ať zas můžeš bordel udělat prohlížely se dvě uklízečky že měly na tvářích divné tečky a vedle teček také rýhy rýhy jsou vrásky, tečky pihy! z radosti si daly závody která dřív uklidí záchody a není důležité, která zvítězila hlavní je, že se zúčastnila
HACIENDA
postavil jsem si haciendu na atraktivním pozemku a pozvu do ní asi Jendu anebo možná Boženku Jenda je starý pracant z chléva a umí to i s huculy Božka, no ta je sice levá když se však na mě uculí... ... a když si vezme hezké šaty a popotáhne ponožku Jenda čpí a je uhrovatý tak rači vsadím na Jendu noc je černá, černá, černá jako huculova srst noc je černá, černá, černá jako když ti kýbl dehtu do ksichtu někdo chrst postavil jsem si haciendu na atraktivním pozemku a pozvu do ní asi Jendu anebo možná Boženku Jenda je starý praktik s hnojem a milují ho huculi to Božka se jen poflakuje když se však na mě uculí podlehnu její svěží kráse neváhám ani trošku Jenda je smraďoch a starý prase vezmu tam rači Jendu noc je černá... den je bílej, bílej, bílej jako huculova srst den je bílej, bílej, bílej jako když ti do smetany namočí někdo prst
PŘED LOŽKAMI
kdo zná pohádku o kurkách? o brovi a též o včákovi? kdo z vás má ze mlbáby strach? a co mi po Pelce pak povíš? je do Brodinců dlouhá cesta? jsou ze Mědělců tvoji známí? pro blémy musí zimu přestát? co se to děje před ložkami? co se to děje před ložkami? před ložkami i pod prsenkou i za pomenou číhaj víly nad pisem jenom pro mítače vypláznou jazyk na bažily! kdo vlastně vsadil na douvání? princeznu schoval za traceně? kdo jí to poslal do datečně? po chopení ji našli v seně! musí dojít až za padákov? o máčce musí říct jí sami před háním cestou křivolakou co se to děje před ložkami? co se to děje před ložkami?
HUSOKACHNY
dvě husokachny z maloměsta dvojhlasem kejhaj, ať jde jinam zajíc, co žije v lesoparku přestože není složenina! orlosup je tu světoznámý a nosorožci, hromotluci co hergotfix tu dělá zajíc? ta slaboduchá třasořitka, kruci? ať dlouhověkost prožívají čarokrásná slova složená pro rovnoprávnost zeměkoule dlouhodobě tolik znamenaj a samozřejmě ten kdo není složenina je samozvanec, v okamžiku musí jinam složená slova drží spolu tak to chce pánbůh, to se mu líbí jaký má zajíc životopis ? strašpytel jeden samolibý! jaká s ním bude spolupráce nazdařbůh přišel z vnitrozemí pecivál s hlavou poloprázdnou mrkvožrout jeden hluchoněmý není to takhle černobílý kolemjdoucí vlkodav řek polohlasem ten tichošlápek je celkem milý to vy se chováte jako prase
FAKÍŘI
v zemi, kde žijí samí fakíři a kde si každý na hřebíky stele největší rozruch vždycky rozvíří když někdo lehne si do postele a pěkně se zavrtá jak tohle dělá, žasnou fakíři musí se zranit, vždyť je to měkké zorničky dětem se pak rozšíří nesmíš to zkoušet, to byl by sekec tohle nikdy nezkoušej vzorné dítě vždycky večer spolkne dva, tři, čtyři meče pak plive oheň a pak se chlubí jaké má krásně ohořelé zuby jde se projít po uhlíkách potom hezky mámě říká když si jde lehnout – to jsi moc milá že jsi mi hřeby nabrousila v zemi, kde žijí samí fakíři nejí se salát bez žiletek děti se chlubí svými puchýři a jedno druhé do kola vplete je to milá dětská hra fakíři berou celou rodinu v neděli po o, do cirkusu tam lidi ne, ne polykají zmrzlinu fakíři mají otevřenou pusu a pak dlouho tleskají
PŘÍBĚH OPRAVDOVÉHO MLŽE
slimák, co chtěl být šťastný uvažoval na gauči že by měl něco dělat něco se odnaučit například když se plazí nedělat slizskou čáru na cestě přes magazín a potom po bulváru tvý sny se vážně splnit mohou všechno se splnit může jen musíš hejbnout hlavonohou být opravdovým mlžem (2×) i když osud ti dal do vínku že podobáš se hovínku... musí ňák prodat svůj talent třeba jít do soutěže slimák, co chtěl být šťastný... jenomže zůstal ležet
UKOLÉBAVKA
hajuhaj, voní záhon růží koťátka mají hebkou kůži hračky si vlezly do krabic jen zavři oči, jinak nic do kapsy mámě vlezl klokan hajuhaj, co je? spi, co koukáš? hajuhaj, hele, spát se musí když house nespí, tak ho husy štípnou a tele trkne kráva lev lvíče ani neuspává když nespí, tak ho flákne tlapou medvědi celou zimu chrápou nahlas jako když řežeš dříví a ty tu na mě ještě civíš! už jsem tu... cože? no půl druhý hodiny! i blbý žížaly už prděj do hlíny hyeny z tebe vyjou vzteky krokodýl žere na dně řeky půl roku starou mršinu vlkodlak čeká ve stínu tak zavři oči nebo je slepím k snídani bude psí... víš co a střepy nemůžeš spát? proč? já se na to... cože, už spíš, tak spinkej mý zlato...
SUŠENÁ ŠVESTKA
sušená švestka je krásné zvíře chovat ho doma je pecka sušená švestka ve značné míře je duší umělecká zpívá jak slavík říznutý švábem kůži má tmavomodrou je nenáročná za a) a za b) povahu má tak ňák bodrou sušená švestka je krásné zvíře že na to marně hledám slova sušená švestka je krásné zvíře nesmí se ale rozmazlovat někdy ti sice dá herdu do zad a zařve, jsme přece Češi za nocí chrápe, ale ne pořád když děláš psssst, dost to řeší po ránu bývá velký mazlík na práci je bohužel slabá když jí to řekneš, má ti to za zlý řekne ti: leda tvá bába jen napiš sloh, jak chováš švestku jak na ní děláš pokusy ve škole za to slízneš šestku a úče pěnu u pusy
CHYTRÁK
byl jeden chytrák, ten jednoho rána zjistil, že mu to nemyslí a že je hloupej jak noha od piána a cokoli řekne jsou nesmysly byl hloupej tak, že mohl brousit sklad bruslí svojí tupostí byl mimo jako ustřižený vousy uprostřed prázdný místnosti ten chytrák tušil, že je hloupej jen jedno bylo mu jasný že ještě nikdy, vážně nikdy že nikdy nebyl tak šťastný tak vstal a prošláp troje sáňky a prásknul gumou od trenýrek a kráčel vedle polobotek a krájel chleba tím ustřiženým knírem z druhý sloky pak koupil důl na marmeládu a spával s vycpaným jelenem sám sebe tlouk jak bubeníček a na všechno říkal: hele, ne. hele, ne, hele. ne, fakt ne...