1. | Píseň | Ostrouchov / Belko |
2. | Skandál | Kalina / Belko |
3. | Škola | Poisson / Belko |
4. | Novgorod | Kalina / Belko |
5. | When That I Was And A Little Tiny Boy | Harle / Shakespeare |
6. | Kanál | Ostrouchov / Belko |
7. | Pláč | Ostrouchov / Belko |
8. | Obrazárna | Ostrouchov / Belko |
9. | Ksicht | Hanf / Belko |
10. | Ryba | Kalina / Belko |
11. | Every Breath You Take | Sting / Sting |
12. | Pleše | Kalina / Belko |
13. | Oaie Scandală | Ostrouchov / Belko |
14. | Socha | Kalina / Belko |
15. | La Lumiere Des Ténebres | Poisson / Poisson |
16. | Thunder and Lightning | Liberator / Liberator |
STO ZVÍŘAT:
Jana Jelínková – zpěv
Jan Kalina – zpěv, bicí, perkuse, programování
Petr Ostrouchov – zpěv, kytara, klávesy, baskytara, perkuse, domra, programování
Tomáš Belko – tenor saxofon, zpěv
Jiří Hanzlík – alt a baryton saxofon, klarinet, zpěv
Luboš Krtička – trubka, zpěv
Ladislav Přítasil – baskytara, zpěv
Vlastimil Bičík – klávesy
Tomáš Krček – perkuse
HOSTÉ:
Daniel Hůlka, Alexandra Langošová, Spi, Tereza Roglová, DPS Kvodlibet – zpěv
Miloš Vacík – perkuse
Přemysl Tomšíček – trombón
Radek Pobořil – akordeon
Milan Cimfe – perkuse, zpěv, programování
Vojta Lavička – housle
Filip Taragoš – cimbál
Arnošt Hanf – klávesy, zpěv
Filip Spálený – tuba
Jan Šmejkal – programování
Česká Filharmonie – orchestr
Adam Klemens – dirigent
producent Petr Ostrouchov
mix a koproducent Milan Cimfe
zvuk, mix a mastering – SONO Recording Studios, Nouzov, CZ, říjen 1999 – říjen 2001
zvukoví mistři: Milan Cimfe, Libor Mikoška, Dušan Neuwerth, Andy Lažo, Tomáš Jakl, Petr Ostrouchov
mastering Milan Cimfe
výkonní producenti: Petr Ostrouchov, Jan Kalina
doplňkové natáčení: Jan Šmejkal, Juraj Ďurovič, Vlastimil Bičík, Spi & Samy
obal Jan Kalina
ROCK & POP 3/2002
Fanoušci kapely se mnou možná nebudou souhlasit a ortodoxní ska-mani(aci) už teprve ne, ale mám takový pocit, že Sto zvířat natočilo svoji dosud nejlepší písňovou kolekci. Mj. právě proto (avšak nejen proto), že je ´nejmíň ska´ ze všech. Ale pozor, aby nedošlo k nepochopení. Druhá doba a odlehčené ska-rytmy jsou pořád jednoznačným východiskem produkce souboru. Ovšem Zvířata si nikdy na nějaké ´skáčkové´ puristy nehrála a tentokrát si četností svých výprav ze hranice žánru, ať už k rocku, reggae, jazzu nebo obyčejnému popíku, dovolila všechny ´skalní´ vážně v lepším případě podráždit, v horším vyděsit. Jenže hýření barvami a barvičkami je tím, co mne na ´Škole´ hodně baví. Jde o aranžérskou rozmanitost, ba skoro až nenasytnost, kdy Sto zvířat neváhá přizvat k natáčení dokonce i nemalou část České filharmonie nebo cikánského houslistu a cimbalistu. A pak je tu ještě jeden důležitý moment, který hraje skupině do karet v pomyslném mariáši o zisk nových posluchačů: dostatek melodií, jež jsou schopny jejich ctěné ucho oslovit a při tom do něj nevnést nějakou povrchní mazlavou špínu. Ne že by na desce nebyly ani v tomto směru relativně matné popěvky, nicméně pokud se jedná o vlastní tvorbu souboru, zejména Skandál (na účasti hostujícího Daniela Hůlky právě v ní nevidím nic špatného, spíš naopak), Kanál, Ksicht, Ryba a Socha se kapele povedly. I přesto, že - a to se týká celého alba - lze mít výhrady k nevyrovnané kvalitativní úrovní textů Tomáše Belka. A to na CD najdete ještě čtyři převzaté písně, přičemž La Lumiere des Tenebres (deska obsahuje i českou verzi Škola) je tzv. okamžitý hit a o výborně zpracované policeovské klasice Every Breath You Take (odzpívané Sašou Langošovou z November 2nd) se ani není třeba bavit…
REPORT 3/2002
POKUD SNAD někdy někomu vrtalo hlavou, o jaký živočišný druh se v případě pražského ska-bandu STO ZVÍŘAT konkrétně jedná, současný vývoj uvnitř kapely hovoří celkem jasně - jsou to králíci. Vždyť během posledních dvou let, kdy postupně vznikala i nová deska, skupina rozhojnila svůj počet měrou nevídanou a v současnosti čítá už rovných deset hlav. Takové změny samozřejmě musely zvuk souboru výrazně ovlivnit, tím spíš, že o instrumentálních schopnostech nových tváří nemůže být pochyb. Nebývale silná dechová sekce tedy štěká s přesností dokonale promazaného stroje, převážně nevážné písničky dostávají stále barevnější aranžmá. Zaregistrovat lze i několik názvuků jazzu, což v minulosti nebylo zrovna obvyklé. Novinka nazvaná Ty vole, na základní škole… navíc v ještě velkorysejším pojetí opakuje koncept předchozího alba Bambule, kdy se studio hemžilo dalšími přizvanými hosty. Tentokrát mezi ně patří namátkou Vojta Lavička (Álom), Radek Pobořil (Čechomor), Miloš Vacík (Sluneční orchestr), dívčí vokální soubor DSP Kvodlibet nebo i část České filharmonie. Někdy je jejich přítomnost ku prospěchu více, někdy méně, ale o tom později. Je ovšem třeba zdůraznit, že Zvířata musela víc než kdy jindy balancovat na hraně mezi charakteristicky skočnými popěvky a vysoce seriozní muzikantskou prací, musela pečlivě vážit a odměřovat, aby si uchovala svoji dlouho budovanou tvář. Mám dojem, že se to většinou podařilo, i když pamětník dřívějších časů si na výsledek musí chvíli zvykat. Mezi šestnácti na albu zaznamenanými kusy lze nepochybně objevit momenty, které je snadné si zamilovat. K těm největším špekům zajisté patří Oaie Scandala, řízná vypalovačka v duchu "balkánské dechovky" typu Kočani Orkestar, jež okouzluje i adekvátně "pasteveckým" textem. Něco podobného lze tvrdit rovněž o kompozici Skandál, v níž si jako exkluzivní host zapěl Daniel Hůlka. Obavy, že jeho předem ohlašované angažmá bude trochu samoúčelné, se ani v nejmenším nenaplnily. Naopak. Mužným hlasem odkoktaná píseň dokonce vyvolává roztomilé asociace třeba s Prodanou nevěstou. K potencionálním hitům určitě patří také rusofilně laděný Novgorod, krásný to následovník Mrazíka i Podmoskevskich vječerov, či koncertně prověřené pecky Píseň, Kanál a Škola. Ta poslední je mimochodem k dispozici i v interpretaci svého francouzského autora Jeana-Michela Poissona. I když by bylo těžké najít píseň, která by klesla pod vysoký zvířecí standard, někdy je barevnost a rozmanitost nahrávek téměř na škodu. Platí to zejména pro coververzi "policejní" Every Breath You Take¸v níž byl mikrofon přidělen hostující Saše Langošové. Pokud je rovnováha porušena jen na jedné straně, např. když Petr Ostrouchov zpívá When I Was And A Little Tiny Boy, Johnem Harlem zhudebněný Shakespearův text, který původně nazpíval Elvis Castello, nebo když v původní skladbě vystoupí vokalista odjinud (viz zmíněný Hůlka), je vše víceméně v pořádku. Na konci rovnice "převzatá skladba plus cizí vokalista" už ovšem chybí tradiční zvířecí kouzlo. Tato výtka se samozřejmě netýká výkonu zpěvačky, který si zasluhuje jedině úctu. V každém případě, s deskou Ty vole, na základní škole… si lze užít spoustu kvalitní zábavy. V tomto ohledu se jedná o tradičně vypečený přírůstek do diskografie.
PRÁVO 2/2002
"Vždycky jsme měli rádi Madness, protože ve své hudbě na první poslech ve stylu ´ska´ měli zajímavé harmonie. Ovšem když si je člověk pořádně poslechne, je naproti tomu překvapen, jak málo v jejich muzice toho ska nebo reggae vlastně je. Jsou to poprockové písničky, kterým je dnes kolem dvaceti let, ovšem pořád jsou naprosto vynikající. A stejně tak i my. Nebavilo by nás skládat jenom čisté ska. Hrajeme spolu už jedenáct let a chceme si prostě zahrát," uvozuje čtvrté řadové album pražským Sto zvířat bubeník a zpěvák Honza Kalina. Pojmenovali je Ty vole, na základní škole…, neboť je považují za rozžehnání se některých členů se školnímu budovami v pedagogickém i studentském slova smyslu. V půli ledna vyšlo jako první český albový počin v letošním roce. Skupina Sto zvířat se v žádném případě nedistancuje od ska, kteréžto ji stejně bude i po vstřebání nového počinu tvrdošíjně podsouváno. Její hudebníci na něm vyrostli a v nových skladbách na ska narazíme jako na základní stavební kámen. O tom svědčí lehké poletující houpavé rytmy a další zdobné hudební prvky. Seznam hostů, které si desetičlenný pražský band na album sezval, nabízí otázku, zda není výsledek po aranžérské stránce přeplácaný. Ovšem na druhé straně přítomnost tubisty Filipa Spáleného (Oaie Scandala), perkusionisty Miloše Vacíka (Škola), houslisty Vojtěcha Lavičky (Pláč) či dokonce zpěváka Daniela Hůlky v písni Skandál, v níž se hlásí coby koktavý vokalista k tradičnímu nadhledu kapely, lze chápat především jako směřování k radosti, za kterou soubor cíleně chvátá. Na druhé straně trocha vážnosti v přítomnosti České filharmonie v Obrazárně budiž dobrovolným přitakáním hudbě jako duchovnímu prožitku. "Nenapadlo nás, že bychom se pozváním hostů, speciálně pak Dana Hůlky, měli posluchačům podbízet," vysvětluje zpěvák a kytarista Petr Ostrouchov. "Aranžérsky nám při natáčení šlo o to, aby byly písně poslouchatelné doma. Kdybychom je na tuhle desku nahráli v koncertních verzích, byla by jednotvárná." Boj s jednotvárností Sto zvířat neprohráli. Přidali totiž hned pět coververzí, z nichž tu nejpovedenější, Every Breath You Take od legendárních The Police, nazpívala ze souboru November Second hostující Alexandra Langošová. Rámec byl zvýrazněn. Ty vole, na základní škole… je totiž počin s dalekosáhlým akčním rádiem. Je to album k tanci, skvělá hudba na sobotní mejdan a současně mírumilovný podkres k méně důležitému rozhovoru. Nevadí a těší, což je víc, než kdyby pouze bylo. "Chtěli jsme, aby se na téhle desce střídaly tempa a nálady. Kdyby mi někdo v době vydání našeho prvního alba vyprávěl, že jednou budeme hrát s Českou filharmonií, myslel bych si, že se zbláznil. Nejednou to z nás ale tak nějak vylezlo a my neřešili proč. Prostě to tam bylo. Nemyslím si ovšem, že se tahle deska bude hrát výrazně víc v rádiích než naše předchozí," zaprorokoval si Kalina.
PÍSEŇ
Vymyslet aspoň jednu sloku u každý písně je pořád těžší tuhle jsem smolil tři čtvrtě roku a počmáral jsem celej sešit Žena mi říká, ty jeden cvoku co to tam celý noci řešíš? pak další sloku a já jsem v šoku mám druhou a to mě těší Tohle je refrén, refrén, refrén Kolik jsem ušel vratkejch kroků než jsem i třetí sloku sešil už nemám ženu po svém boku a místo vlasů blýskám pleší Já píšu dál, chci hnout se o kus jen srab na hřebík pero věší na čtvrtou sloku padlo pár bloků už nejsem mlád ani svěží A zase refrén, refrén, refrén Ať léta běží, já nevzdám ten pokus pero už udržím jen stěží mám pátou sloku a slzu v oku hlavní je,že jsem to přežil A znova refrén, refrén, refrén
SKANDÁL
Va-va-va-vážení, jdu se se stanoviskem chtě-tě-tě-těl bych vám o-o-o-oznámit že ko-ko-ko-koktám před bu-bulvárním tiskem se ale to-tohleto musí utajit Ska ska ska ska ska skandál ska ska ska ska ska skandál Zpě-pěvák moh jsem bejt dě-dělat kariéru sám se-se-sebe se po-pořád na to ptám to ko-ko-koktání vede do průseru když zpívám, ko-koktám když mluvím, nekoktám Ska ska ska ska ska skandál ska ska ska ska ska skandál Jak sami vidíte když mluvím, nemám problém a-a-a-ale když zpí-pívám, je to znát a ta-tak chci vám říct u-u-už jenom tohle že ma-ma-ma-ma-mám vás ra-sra-sra-sra-srád Ska ska ska ska ska skandál ska ska ska ska ska skandál
ŠKOLA
Ty vole, na základní škole mám průsery a koule a s naší účou problém je to golem a má knír Z týhle úči palice mi hučí prej hejbnul jsem jí žlučí a proto, za to ručim mě teď mučí pořád víc Mě snad šlehne, ta se odsud nehne ať zem se po ní slehne už kuchařky nám stehnem hrachovou kaši zahřívaj Děsná nuda, zákazy a pruda a za katedrou zrůda mě fotrovi zas udá ten mě sundá, to já znám Základní škola ti dává mnohem víc, než bys tušil, na mou duši teď víš, když ráno vstáváš že prostě máš držet hubu sklopit hlavu, zmizet v davu akorát Jo chlape, to se těžko chápe je svatá jako papež a na jazyk si šlape s říďou chrápe, prostě hnůj Prej jsem pakáž a prej že se flákám a fotr jasná páka mě za to večer zfláká přitom makám jako kůň Každej cítí, jak je to tu v řiti když venku slunce svítí tak pod krkem jí chytit je to k blití, vždyť to znáš Sorry, naše první vzory nenáviděj fóry a duševně jsou chorý a chtěj spory víc než já Vždyť základní (na to vem jed) instinkt ti říká (tohle si, hochu, napiš) že škola nás stejně dennodenně ničí teď už víš (škola je svět) co se tě týká (pruda a slepý mapy) že prostě máš v tomhle stádu držet řadu, zůstat vzadu a nic víc (v ní sám poznáš, o co jde) Ty vole, na základní škole mám průsery a koule a s naší účou problém je to golem a má knír Z týhle úči palice mi hučí prej hejbnul jsem jí žlučí a proto, za to ručim mě teď mučí pořád víc Je to golem a má knír s říďou chrápe, prostě hnůj Je to k blití, vždyť to znáš
NOVGOROD
Sněží, už zase sněží měsíc jak nežid po nebi běží něhu v závějích sněhu marně hledám, jsme tu jenom ona, on a já Dělí nás dráha střely kvůli tý ženě je souboj denně trojka, jsme ruská trojka při souboji v ruským kroji ona, on a já V něžném Novgorodu to tak chodí jde jen o zvyk, Vaše Blahorodí Vaří, samovar vaří začíná zářit grog z našich tváří trojka, jsme ruská trojka co je po nás, možná skoná ona, on a já Svědí, noha mě svědí tohle se dědí, oni to vědí mrtvý o lásce prd ví vodku pijí s apatií ona, on a já V něžném Novgorodu to tak chodí jde jen o zvyk, Vaše Blahorodí
WHEN THAT I WAS AND A LITTLE TINY BOY
When that I was and a little tiny boy with a hey-ho, the wind and the rain a foolish thing was but a toy for the rain it raineth every day But when I came to mans estate with a hey-ho, the wind and the rain gainst knaves and thieves men shut their gate for the rain it raineth every day But when I came, alas, to wive with a hey-ho, the wind and the rain by swaggering I could never thrive for the rain it raineth every day But when I came unto my beds with a hey-ho, the wind and the rain with tosspots still had drunken heads for the rain it raineth every day A great while ago the world began with a hey-ho, the wind and the rain but thats all one, our play is done and well strive to please you every day
KANÁL
Hej, poslouchej, jsem trochu pověrčivej štěstí, to je něco, s čím radši nepočítej štěestí, to je smůla, nesmíš čekat skoro nic smůlu nosí naopak všechno, smůly je víc Hej nebuď zlej, prostě jsem pověrčivej štěstí, to jsou střepy a taky bílý psi prej štěstí, to je rejže, prej že smůly tý je víc černý kočky, čísla, vrány, data, prostě chci říct: Hlavně nešlap na kanál, na kanál dál nechci, abys tady dál stál hlavně nešlap na kanál, to bych si přál štěstí pak se na tebe neusměje hlavně nešlap na kanál, na kanál dál abys dál stál, bych ti přál ten kanál, ne abys na něm stál ten kanál, tak radši popojdi dál Stůj tam, kde chceš, jenom ne tam, kde jsi byl já bych tyhle věci rozhodně nepodcenil štěstí, to jsou mince, jeptišky taky, vždyť to víš já nejsem otrokem pověr, ne - to si piš Hlavně nešlap na kanál, na kanál dál nechci, abys tady dál stál hlavně nešlap na kanál, to bych si přál štěstí pak se na tebe neusměje hlavně nešlap na kanál, na kanál dál abys dál stál, bych ti přál ten kanál, ne abys na něm stál ten kanál, tak radši popojdi dál
PLÁČ
Na konci ulice stojí tam čtyři stromy stromy to nejsou, jsou to postavy nejsou to postavy, ne, to je omyl zbytečný obavy Mám s sebou slznej plyn, ne, to jsou jenom slzy slzy to nejsou, to je od vína ne, vlastně od rumu, fakt mě to mrzí už zase začínám Já vím, že bez pláče nejsou koláče že ranní ptáče to zase odskáče kdo pozdě chodí, ženský si vodí toho i s kuframa ze schodů shodím Dneska jsem do noci svou černou duši prala ne duši, košili jsem žehlila málokdo za to stál, byls jeden z mála tys byl, já nebyla Na konci ulice, stojí tam čtyři chlapi na konci smutku a všech problémů půjdu jim naproti, nechci se trápit jinak jsou k ničemu Já vím, že bez pláče nejsou koláče že ranní ptáče to zase odskáče kdo pozdě chodí, ženský si vodí toho i s kuframa ze schodů shodím
OBRAZÁRNA
Vítejte v obrazárně páni a dámy kde člověk hledá marně plátna a rámy vítejte do zlejch časů postupte k šatně tomu, co drží kasu je dneska špatně On nejvíc, jak ho znáte sebe si cení starej strach, kterej máte za novej mění personál tady žije válkou a mírem a všechno nejapný je jak anděl s knírem Už čeká v zákulisí magistr Osud je v šedém saku lysý a brousí kosu teď snad už pochopíte že žijem tady jak socha Afrodité co má dvě brady
KSICHT
Ta holka prostě nemá kazy zatím se ke mně nehlásí vstanu a oholím si jazyk jen to mi chybí do krásy Mám svůj ksicht rád Je hezhá víc, než dřív jsem tušil mý srdce má už pod sukní hřebenem učešu si uši zastřihnu rty a půjdi k ní Mám svůj ksicht rád
RYBA
Řídil svůj taxík v půl čtvrtý ráno pomalu jezdil ulicema už byla zima, tak přivřel okno stopla ho velká bílá ryba Mluvi spolu o všem možným řek jí, že chodil na ryby že ale neví nikdy jak na ně že se mu město nelíbí Veliká bílá ryba má dlouhý rudý nehty snad umí tiše líbat pod vodou, blízko u dna pod vodou, blízko u dna Odvez ji skoro přes půl města vystoupit chtěla u řeky kolotoč světel v jejím oku pár lesklejch šupin, doteky Veliká bílá ryba má dlouhý rudý nehty snad umí tiše líbat pod vodou, blízko u dna pod vodou, blízko u dna
EVERY BREATH YOU TAKE
Every breath you take And every move you make Every bond you break every step you take Ill be watching you Every single day And every word you say Every game you play every night you stay Ill be watching you Oh, cant you see You belong to me? How my poor heart aches With every step you take Every move you make Every vow you break Every smile you fake every claim you stake Ill be watching you Since youve gone Ive been lost without a trace I dream at night I can only see your face I look around but its you I cant replace I feel so cold and I long for your embrace I keep crying baby baby please... Oh, cant you see You belong to me? How my poor heart aches With every step you take Every move you make Every vow you break Every smile you fake every claim you stake Ill be watching you Every move you make every step you take Ill be watching you Ill be watching you
PLEŠE
Fakt mi nevadí, když přijdeš vždzť jsi vážně hezkej milej chlap fakt mi nevadí ten účes tak se zastav, přece nejsi srab Věř mi, že máš víc si věřit taky by ses oblíkat moh líp víš, že ta tvá pleš ti sluší se mnou, hochu, zažiješ jen klid Hej, vím, že příjdeš jen se klidně stav mám plný skříně malejch sušenejch plešatejch hlav Je tak objevný, co říkáš menší chlapi fakt mi nevadí jen se přede mnou tak neplaš po tvý pleši tě teď pohladím Ze všech nejhezčí máš profil ty tvý fleky na zátylku znám vím, že možná víc ses opil se mnou nikdy nesmíš být už sám Hej, jenom klídek jen se klidně stav mám plný skříně malejch sušenejch plešatejch hlav
OAIE SCANDALA
Na našem poli je spousta šutrů jaro je dlouhý, vody málo moh jsem mít ženu, teď mám utrum když jsem byl v horách se to stalo pil jsem a potom bohužel s ovcí se zapomněl A ta mě práskla To naše pole je samej kámen léta jsem stavěl tuhle zídku moh jsem ¨mít ženu, s tím je ámen víš, kam si můžu strčit kytku ať po mně hodí holiny ten, kdo je bez viny Každej den taháš kamení a lidi, když někde si sednou mluvěj o jednom a to nezměníš s tou ovcí to bylo jen jednou Na našem poli je šutrů fůra a moje milá kolem běhá já nejsem žádná kreatura mně taky občas chybí něha tak půjdu ještě za rosy pěkně jí odprosit Tu hrdou ovci To naše pole je samej kámen léta jsem stavěl tuhle zídku moh jsem ¨mít ženu, s tím je ámen víš, kam si můžu strčit kytku ať po mně hodí holiny ten, kdo je bez viny Každej den taháš kamení a lidi, když někde si sednou mluvěj o jednom a to nezměníš s tou ovcí to bylo jen jednou
SOCHA
Probudil se ráno v posteli vedle bílý sochy kamenný vzpomínal, byl trochu nervózní za oknem dvě slunce svítily Bolela ho hlava, nechápal cizí socha, jemnej bílej prach dole v parku prázdnej sokl stál večer o tom bude v novinách A přitom myslel, když šel parkem že potkal krásnou holku úplně slyšel její boty klapaly na druhou dobu Vstal a čekal, až se uklidní pořád ještě byla v posteli četla knihu, oba mlčeli mlčeli i potom kolik dní
LA LUMIERE DES TÉNEBRES
Tu es lantithese de lhistoire celle qui défie lennui, celle qui recole les parcelles du coeur universel comme la méduse se torille en rampant comme tu voudrais tenvoler comme si tu étais grive Tu es lagonie de lhypocrisie tu te fies des prophéties toute cette mauvauise humeur empoisonne les moeurs prise par le syndrome de la volupté lentement tu te déshabilles pour livrer ta pudeur aux caresses de la paresse Mais quand tu pleures, petit Niagara les fleurs du mal ouvrent leurs pétales aux étolies quand tu pleures, petit Niagara ça fait comme un feuve ouvert a tous les mysteres la misere est en crue... Tu peux faire lamour nuit et jour avec ces milliards dhommes attirés par les milliards de facettes de ton pouvoir sexuel il te faut lamant de devant il te faut lamant de derriere il te faut lamant de haut et puis lamant du bas Jentends résonner le pas cadencé dune légion de financés venus de toutes les régions toffrir leur insoumission ils montent la garde autour de ton lit pour que les anges du délit ne puissent poser des scellés a lentrée de ta grotte Pour que tu puisses me subjuguer je tai donné le plus beau des corps de mes reves si je devais me réveiller cette chanson ne serait plus quune histoire qui pourrait arriver Il y a tant despoir caché derriere toi et chaque pas que tu feras sera un jour de fiesta qui nattendait que ça laisse aller juste le coin de tes levres en sourire ou en soupir et du néant va surgir la lumiere des ténebres
THUNDER AND LIGHTNING
Its raining today and I look through my window the sky is so grey and I watch how the wind blows the raindrops away smashing them to the ground black clouds on the way in the distance I hear the sound And the thunder and lightnings not so frightening anymore its not a bad thing and its passing by my door When I was a kid I thought that the roof would come crushing in it never did but still I was wondering the stories of old they spoke about the heavenly creature then I was told its just a force of nature So dont be afraid of the sound when the thunder rolls you dont have to pray its not supernatural the light from the clouds its not your enemy what its about just simple electricity